Pages

4/14/12

hot-Terima 6 jahitan tegur jiran bising


KUALA LUMPUR: Amukan dua beradik menyebabkan seorang pelajar lelaki berusia 21 tahun menerima enam jahitan di kepala selepas ditetak dengan parang dalam kejadian berhampiran rumahnya di Batu Muda, Jinjang, di sini, kelmarin.

Difahamkan, dua lelaki berusia 20-an itu menyerang mangsa kerana tidak berpuas hati dengan pelajar terbabit yang menegur mereka supaya tidak membuat bising di kawasan perumahan itu.

Semuanya bermula jam 9 malam apabila seorang daripada suspek iaitu si adik yang terserempak dengan mangsa mengajaknya berbincang di kawasan tangga di flat berkenaan.

Menurut sumber, mangsa yang tidak curiga dengan pelawaan itu bersetuju, tapi sebaik saja menghampiri kawasan tangga flat itu, si abang terus memukul mangsa sebelum dibantu adiknya itu.

“Seorang daripada suspek mengeluarkan parang lalu menetak kepala mangsa. Akibat tetakan itu, mangsa cedera di kepala dan rebah serta disepak dua suspek terbabit,” katanya. Sumber berkata, penduduk lain yang menyaksikan kejadian itu cuba menenangkan dua beradik itu, malangnya mereka turut diserang kedua-dua suspek.

“Bagaimanapun penduduk di kawasan terbabit tidak mengalami kecederaan kerana sempat melarikan diri,” katanya.

Mangsa dibawa ke hospital berhampiran kawasan berkenaan dan menerima enam jahitan di kepala.

Sehubungan itu, mangsa membuat laporan di Balai Polis Jinjang, di sini, selepas keadaannya dilaporkan stabil.
-hmetro

No comments:

Post a Comment

.