Tina hilang tengah malam, bimbang keselamatannya
Tina hilang tengah malam, bimbang keselamatannya
CHETOK – Seorang gadis hilang di tengah malam dipercayai meninggalkan rumah di Kampung Sungai Keladi sejak 16 April lalu. Ibunya, Azizah Abdul Samad, 42, merayu anaknya agar pulang ke pangkuan keluarga kerana risau keselamatannya.

Azizah yang juga penoreh getah berkata, kehilangan anaknya, Norzaidatina Yunus, 18, disedari ketika dia mahu mengejutnya menunaikan solat Subuh.

Menurutnya, dia mengesyaki anaknya yang dipanggil Tina meninggalkan rumah pada waktu tengah malam setelah dua adiknya tidur.

“Kami tidak bersengketa atau berselisih faham kerana Tina anak yang baik dan tidak menunjukkan sebarang perubahan sikap sebelum hilang,” katanya.

Risau dengan keselamatannya, Azizah membuat laporan kehilangannya di Balai Polis To’ Uban pada jam 4 petang hari yang sama.

“Setelah beberapa hari dia masih tidak pulang saya membuat laporan sekali lagi di Ibu Pejabat Daerah Pasir Mas.

“Saya baru sahaja kehilangan suami akibat bom ikan buatan sendiri di Sungai Lemal, Kampung Lubok Keli, 25 Januari lalu, maka saya tidak mahu lagi kehilangan anak yang disayangi,” katanya.

Menurutnya, dia bersama saudara terdekat berusaha mencarinya di seluruh kampung namun tidak menemui sebarang petunjuk.

Katanya, kali terakhir anaknya dilihat memakai baju T merah dan seluar panjang.

“Saya merayu kepada Tina agar pulang kerana ibu rindu pada Tina. Kepada pihak yang mengetahui Tina berada diharap agar menghubungi kami di talian 013-9917516,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner, Haliluddin Rahim mengesahkan menerima laporan berhubung kehilangan remaja perempuan itu.

“Kita sudah menggiatkan usaha mencari gadis ini, di seluruh kawasan sejak hari pertama dia dilaporkan hilang,” katanya.
sinarharian